Aunque un poco más tarde de lo que viene siendo habitual ya tenemos aquí otro nuevo Q&A que responde las preguntas de varios fan sites, de momento solamente está disponible la versión en inglés:
StarCraft II Q&A - Batch 23Enlace: StarCraft II Q&A - Batch 23
Chat with Devs: After my chat with
Dustin this past week, he wanted me to remind everyone that there are still
several new units being created and tested for all three factions. What you have
seen of the Protoss and Terran factions are in no way finished and more new
units will be introduced, as well as the likeliness of current units being
replaced.
As always, feel free to give the Devs and I a w00t if your
enjoying these Q&As!
---StarCraft II Q&A - Batch 23---
1. Will the Campaign have as many videos as the original Starcraft?
(www.starcraft2.hu)
There will be several more in-game cutscenes, which
are at a much higher quality than the original StarCraft pre-rendered movies.
And while StarCraft II's single player will likely feature a few less
pre-rendered movies, they will be much longer and more epic than anything seen
in the original StarCraft.
2. Is the ghost unit going to be able to use
the EMP Shockwave and -within short time interval- the Nuclear Strike as well?
(starcraft2.4players.de)
Currently, there is no restriction to when you
can follow up a special ability with another, as long as there are available
energy points.
3. Will the Ghost's EMP affect building shields and
energy? (www.TheWarCenter.net)
Yes, the Ghosts EMP ability currently
affects both building and unit shields, as well as casters energy. It is
important to note that there is a possibility the Ghost may lose its EMP ability
due to balance.
4. Will there be some sort of wall structure in
StarCraft, for any of the races? (www.vilegaming.com)
Aside from
building current structures close to each other to form walls, such as a line of
Terran Supply Depots, no, there will not be walls that can be built. On the
other hand, there will be some new wall structures in the single player mode and
these doodads can also be accessed in the map editor.
5. Will the game
feature a mechanic similar to Warcraft 3 where if a selection of units contains
more than one unit type then the whole selection will move at the speed of the
slowest unit to maintain cohesion? (www.sclegacy.com)
No, units in the
same selection will not move at the same speeds. The slower units will need to
be micromanaged by the players to keep up with the larger group.
--- End of Transmission ---
Actualización (8 de Diciembre de 2007)
Ya está disponible la versión en español:
StarCraft II P&R Parte 23
1. ¿La Campaña tundra tantos videos como
en el StarCraft original? (http://www.starcraft2.hu)
Habrá más escenas en el
juego, con una calidad que es superior a la de los videos prerrenderizados de
StarCraft. Y, si bien, lo más probable es que StarCraft II tenga menos videos
prerrenderizados, serán mucho más largos y épicos que cualquiera de los vistos
en StarCraft original.
2. ¿El Fantasma podrá usar la onda de PEM (Pulso
electromagnético) y poco tiempo después- el Ataque Nuclear?
(http://starcraft2.4players.de)
Ahora mismo no hay restricción respecto al
lanzamiento de una habilidad especial después de otra, siempre que haya
suficientes puntos de energía disponibles.
3. ¿El PEM del Fantasma
afectará a los escudos de los edificios y a la energía?
(http://www.TheWarCenter.net)
Sí, la habilidad PEM del Fantasma afecta tanto
a los escudos de unidades como a los de edificios, así como a la energía de los
taumaturgos. Es importante tener en cuenta que es posible que el Fantasma pierda
esta habilidad si es preciso para equilibrarlo.
4. ¿Habrá algún tipo de
estructura similar a un muro en StarCraft, para cualquiera de las razas?
(http://vilegaming.com)
Al margen de construir las estructuras actuales lo
más cerca posible para formar muros, como una línea de Depósitos de Suministros
Terran, no, no se podrán construir muros. Por otro lado, habrá algunas
estructuras de muro en el modo de jugador individual, y se podrá accede a estos
doodads desde el editor de mapas.
5. ¿El juego tendrá una mecánica
similar a la de Warcraft 3, en la que si una selección de unidades contiene más
de un tipo de unidad, entonces toda la selección se moverá a la velocidad de la
unidad más lenta para mantener la cohesión? (http://sclegacy.com)
No, las
unidades en la misma selección no se moverán a las mismas velocidades. Las
unidades más lentas deberán ser microgestionadas por los jugadores para
mantenerse junto al grueso del grupo.
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Xordiah
RTS Community Representative EU
Enlace: StarCraft II P&R Parte 23
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